pátek 27. února 2015

Recept: Conchiglioni s mletým masem a smetanovou rajčatovou omáčkou

Když jsem byla mladší, všichni si mysleli, že ze mě nikdy kuchařka nebude (doma jsem se k vaření nijak zvlášť nehrnula). Ale od té doby, co bydlím s přítelem, vařím hodně a upřímně, docela mi to jde. Od prvních kulinářských pokusů už uplynul nějaký čas a teď už se nebojím si trochu vymýšlet. Nejradši mám Italskou kuchyni (no a Indickou, Čínskou, Balkánskou a tak vůbec, kuchyni) a tenhle sáček s conchiglioni se mi doma válel už hrozně dlouho a rozhodla jsem se s ním něco provést.

Co potřebujete (upozorňuji, že množství je relativní, většinou měřím od oka; mělo by být asi pro čtyři lidi, podle toho jací jste jedlíci):

500 g hovězího nebo vepřového (já použila krkovičku, kterou jsem doma zbavila kosti a namlela, můžete ale koupit už mleté maso)
3 velká rajčata
250 g těstovin conchiglioni (asi polovina obvyklého balení)
1 smetanu na vaření
koření (v tomto případě bazalka, oregano, červená paprika)
worcestrová omáčka, sůl, pepř, olej
sýr na posypání (na mém talíři je čedar)



Mleté maso smícháme se solí, pepřem, bazalkou, červenou paprikou a lžící olivového oleje a necháme asi půl hodiny stranou. mezitím si můžeme omýt a nakrájet rajčata. A přečíst si noviny nebo poklidit v obýváku. Po půl hodině rozpálíme olej na pánvi a maso na něm pomalu osmahneme. Pak ho dáme stranou a snažíme se, aby nám na pánvi zůstalo co nejvíc šťávy z masa. Do té pak dáme nakrájená rajčata aby se hezky podusila. Mezitím naplníme vodou větší hrnec a přivedeme k varu. Pak přidáme pár lžiček soli (podle chuti a množství vody) a nasypeme těstoviny. Mělo by to vyjít tak, že ve chvíli, kdy jsou těstoviny al dente, rajčata už by měla být měkká. Ztlumíme je a nalijeme do nich smetanu, promícháme a necháme bublat. Slejeme těstoviny a pak hezky jednu po druhé plníme masovou směsí (tohle je trochu otravná práce). Pak je naaranžujeme na talíře a posypeme sýrem. Každý talíř pak bude potřebovat asi 30-60 vteřin ohřát v mikrovlnce (nebo si poraďte s troubou, pokud nesouhlasíte s mikrovlnami).Teď je čas na to dochutit rajčatovou omáčku (sůl, pepř, bazalka, worcestrová omáčka). Tu pak aplikujeme na talíř s těstovinami a můžeme servírovat.


Pozn. - NENÍ to dvakrát dietní...
Pozn. 2. - Samozřejmě si můžete práci trochu víc rozložit, maso déle uležet, ale na to já většinou nemám čas, takže radši kmitám...

Žádné komentáře:

Okomentovat