sobota 7. března 2015

Recept: Špenátový quiche s pečenými rajčaty


Po všem tom přežírání o svátcích, všech rybách, husách a jiné drůbeži, ochutnávkách cukroví i vánoček, jsme se všichni hrozně těšili na něco lehčího. Dohodli jsme se, že na Štěpána přichystám v takovém duchu večeři. Rozhodla jsem se konečně vrhnout na špenátový quiche. Využila jsem recept z blogu Foodlover (která se zase těste inspirovala v kuchařce Dity P.), jen jsem prošla komentáře a podle doporučení nahradila asi lžíci mouky lžící parmazánu. Rajčata už jsou ale můj výmysl a jak prohlásil můj táta, spolu s quichem vytváří zajímavý akord.
Těsto i náplň najdete v odkaze. Lze použít i mražený listový špenát.

Na rajčata budete potřebovat:

aspoň 600g rajčat (aby to bylo veselejší a chuťově zajímavější, je dobré aby tak 300g byla různě barevná cherry rajčátka, která půjdou navrch)
2 lžíce olivového oleje
oregano, bazalka, sůl, pepř
zbytky quichového těsta (pokud vám nezbylo, nebo rajčata nepečete ke koláči, použijte strouhanku)





 

Rajčata omyjte, velká nakrájejte na plátky, cherry na poloviny. Z těch velkých udělejte první vrstvu v zapékací míse. Do mističky dejte olej, smíchejte s kořením a pak do toho rozdrobte upečené zbytky těsta (udělala jsem si tři placičky a pekla je spolu s koláčem) nebo dejte přiměřeně strouhanky, vznikne vám taková olejová drobenka. asi polovinou posypte první vrstvu rajčat. Pak nahoru naaranžujte cherry rajčátka a zasypte zbytkem drobenky (samozřejmě lze dělat víc vrstev, jen tomu musíte přizpůsobit množství). Rajčata pak pečte asi 30-40 minut na 150°C. Když máte štěstí, vychází to tak akorát, že než se vám upeče koláč, stíháte připravit rajčátka a trochu poklidit kuchyň, pak stáhnete troubu, koláč necháte chladnout a než se udělá příloha, uklidíte zbytek a koláč mezitím trochu vychladne, takže spolu s teplými rajčaty jde o ještě zajímavější kombinaci. Pravděpodobně by šlo dělat obojí najednou, jestli máte horkovzdušnou troubu, to už jsem nezkoušela... Každopádně doma se po koláči jen zaprášilo, množství v receptech vyšlo tak akorát, aby z toho 9 lidí mělo lehkou večeři.

Žádné komentáře:

Okomentovat