úterý 12. května 2015

Outfit: Trust Me

 Slunce si to už pěkně svítí a já jsem od devíti do pěti v práci, a to nejen že uvnitř ale dokonce v kobce! Dobrá, to trochu přeháním, ale vzhledem k tomu, že dělám průvodce v historickém podzemí, tak zas až tolik ne. Práce je to skvělá a když bych teď měla tolik volna, je fajn něco dělat. Navíc, středoškolští brigádníci musí být ještě ve školách, takže mám o to více směn v týdnu, tedy více peněz pro mě, což se bude hodit. V létě už to bude zase slabší. Touhle dobou jsou naši nejčastější zákazníci školní skupiny a cizinci, nejčastěji pak Němci, Skandinávci (pardon, neptám se odkud jsou, jen ten jazyk se dá odhadnout) a občas Korejci. Jsem u nás jeden z mála průvodců (a často jediný přítomný), kteří mluví plynule anglicky a tedy zvládnou celou prohlídku s cizojazyčnou skupinou - což teda ještě neznamená, že se v tom občas nezamotám, zkuste si mluvit druhým jazykem před partou rodilých mluvčích, nejlépe pak Britů! Nicméně cizojazyčné prohlídky občas přinesou dýška. Někteří kolegové si stěžují, že Češi jsou škrti a nedávají spropitné. Ale přitom si myslím, že zrovna v tomhle případě je důvod jasný, nebavíme se přeci o restauraci. Navíc, není nic neobvyklého, když vás ve vaší zemi provede někdo ve vašem jazyce. Ale kdyby vás v zahraničí někdo prováděl ve vašem jazyce nebo přinejmenším v jazyce, kterému rozumíte a to bez nějakého povinného příplatku , tak byste to třeba taky ocenili., teda aspoň já jo(samozřejmě že nabízíme možnost přiobjednat anglického průvodce za poplatek, pokud si jej nezarezervují, je pak prohlídka v angličtině čistě na samotném průvodci, pokud nechce či nemůže, tak ani nemusí). Ale asi takhle, jsme placení a žádné spropitné nečekáme, což neznamená že ho neoceníme. Moje práce se mi líbí a snažím se seč můžu, aby od nás návštěvník odcházel co nejspokojenější. A když je to oceněno, i prostým "děkuji", tak jsem úkol splnila a to je snad hlavní, no ne?

A co vy, dáváte v muzeích a podobných institucích spropitné? Případně jaká kritéria musí dotyčný splnit aby si podle vás takové spropitné zasloužil? 





Outfit:
dlouhý cardigan, z druhé ruky, 
šeté tričko, Fishbone, 
černé džíny, z druhé ruky, 
boty, z druhé ruky, 
kabelka, off-brand, 
hodinky, Geneva, 
sluneční brýle, off-brand, 
náhrdelník, off-brand, 

Žádné komentáře:

Okomentovat